چندین ویژگی آیپد که باید بدانید

چندین ویژگی آیپد که باید بدانید

چندین ویژگی آیپد که باید بدانید

در این مطلب سعی شده تا 8 عدد از ویژگی های جذاب و پرکاربرد آیپد که کمتر بهش توجه شه رو مطرح کنیم پس تا انتهای مطلب اپل ایدی تاپ همراه باشید با چندین ویژگی آیپد که باید بدانید.

چندین ویژگی آیپد که باید بدانید

  • استفاده از ماوس و کیبورد

اگه شما هم میخواید تا حد خیلی زیاد آیپد رو جایگزین لپتاپ کنید خیلی ساده میتونید از ماوس و کیبورد استفاده کنید که برای آیپدها میتونید از ماوس و کیبورد بلوتوث استفاده کنید و به لطف قابلیت Universal Control که با iPadOS 15.4 و MacOS Monterey 12.3 برای آیپد و کامپیوتر مک خود از یک ماوس یا ترک پد استفاده کنید تا کنترل آیپد در کنار کامپیوتر ساده تر شود.

چندین ویژگی آیپد که باید بدانید

  • بهره گیری از App Library

اگه شلوغی محیط آیپد شمارو اذیت میکنه و کلی برنامه و بازی دارید میتونید برای حل این مشکل از App Library بهره ببرید به طوریکه برای دسترسی به این بخش فقط کافیه تا به آخرین صفحه هوم اسکرین برید و در این بخش اپلیکیشن های مختلف در پوشه هارو میتونید خیلی ساده تر مشاهده کنید که دسترسی راحت تری خواهید داشت.

چندین ویژگی آیپد که باید بدانید

  • جابجایی متن به اپ ها (Drag and Drop)
  1. ابتدا انگشت روی متن نگه دارید و بعد از اینکه حالت انتخاب متن فعال شد
  2. بر روی متن انتخاب شده انگشت را نگه دارید و سپس انگشت حرکت بدید
  3. در همین حالت با یک انگشت دگ برنامه مورد نظر باز کنید
  4. و در آخر انگشت به سمت مقصد ببرید و بعد رها کنید.

چندین ویژگی آیپد که باید بدانید

  • قلم اپل پنسل

یکی از بهترین و پر کاربردترین لوازم جانبی که برای آیپدهای جدید پشتیبانی میشود همین قلم اپل پنسل هست که میتونید به راحتی با این قلم طراحی کنید و در برنامه های مختلف یادداشت کنید که اپل تا الان 2 مدل قلم رو معرفی کرده که باید ببینید کدوم قلم برای آیپد شما پشتیبانی میکنه.

چندین ویژگی آیپد که باید بدانید

  • بهره گیری از ویجت ها
  1. بر روی صفحه خالی در بخش هوم اسکرین انگشت نگه دارید
  2. در بخش سمت چپ روی آیکن + ضربه بزنید
  3. در این قسمت ویجت هارو مشاهده میکنید و قادر به جست و جو هستید
  4. بعد از شخصی سازی ویجت میتونید روی گزینه Add Widget ضربه بزنید
  5. حالا میبینید که ویجت مورد نظر به بخش هوم اسکرین انتقال پیدا کرده.

چندین ویژگی آیپد که باید بدانید

  • قابلیت Quick Notes

با آپدیت iOS به نسخه 15 قابلیت جدید Quick Notes اضافه خواهد شد که به کاربران اجازه خواهد داد تا خیلی راحت تر از گذشته به سرعت یادداشت برداری کنند. همچنین برای دسترسی به این قابلیت میتونید از گوشه سمت راست نمایشگر به صورت مورب سوایپ کنید و بعد از یادداشت برداری این پنجره رو به سمت کنار بکشید که به طور موقت مخفی میشه و در انتها که یادداشت برداری تمام شد روی گزینه Done بزنید.

چندین ویژگی آیپد که باید بدانید

  • افزونه های مرورگر سافاری

نسخه آیپد سافاری از افزونه های بیشتری نسبت به نسخه معمولی پشتیبانی میکنه که برای دسترسی به این افزونه های کافی هست تا وارد بخش Settings سیستم عامل بشید و به قسمت Safari روی Extensions ضربه بزنید و بعد روی More که میتونید در اپ استور افزونه های مختلف رو دریافت کنید.

چندین ویژگی آیپد که باید بدانید

  • استفاده از اپ FreeForm

بعد از آپدیت iPadOS 16.2 اپ Freeform براتون قرار میگیره که مانند یک تخته وایت برد برای کارهای مختلف میتونید ازش استفاده کنید که به راحتی میتونید هم طراحی کنید و تصاویر و … رو درونش قرار بدید همینطور به طور مشارکتی در این برنامه قادر به ویرایش هم هستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*